DE KRAAMKAMER – THE BITCH (THEATER)
Actrice Taskien Khudabux geeft in deze monoloog Lady Macbeth de trekken van een manipulatieve celebrity, een door ego gedreven machtswellustelinge, maar ze doet dat niet zonder haar een ragfijne psychologie mee te geven. Fagottiste Anne-Lou Langendijk speelt muziek van o.a. Purcell, Willem Breuker, Tsjaikovski, Shostakovich, Fauré en Bizet. Samen maken zij een smeuïge muzikale vertelling, in collageachtige scènes, over opkomst en ondergang van Shakespeares meest beroemde koningspaar.
De Kraamkamer is een initiatief van theatermaker Arne Sybren Postma. Met De Kraamkamer wil hij geïnspireerde makers, ervaren spelers en jong talent een podium bieden, voor kleinschalig, hoogwaardig theater.
Arne Sybren Postma, regisseur
Postma is professioneel theatermaker met ruim 60 regies op zijn naam. Hij heeft geregisseerd bij talloze theatergroepen in Den Haag, Utrecht en Amsterdam en bij opera Nijerijne in Friesland Hij heeft gewerkt bij Film- en Theaterwetenschappen van de Universiteit Leiden als gastdocent. Regelmatig regisseert Postma met veel plezier bij toneelgroep Imperium in Leiden.
Taskien Khudabux, actrice
Taskien heeft na haar opleiding bij de Haagse acteerstudio, een grote ontwikkeling doorgemaakt als veelzijdig speelster. Na bijdragen aan verschillende tv-opnames en het oprichten van een eigen mime-gezelschap Dopamime, heeft ze verschillende hoofdrollen vervuld in het teksttoneel.
Anna Louise Langendijk, fagottist
Langendijk is vakleerkracht muziek, met daarnaast een bestaan als freelance fagottist. Eerder speelde zij fagot in oa het Rosetti-Ensemble, producties van de Nationale Reis-Opera, en het Orkest van het Oosten. Haar vaardigheid op het instrument wordt perfect aangevuld door haar affiniteit met theater.
Ben Stolk, theatervormgever
Het werk van beeldend kunstenaar Ben Stolk is al sinds zijn opleiding aan de kunstacademie vervlochten met het theater: projecten met studenten van de Academie voor expressie te Utrecht, decors voor diverse toneelverenigingen en voor voorstellingen van De Appel en het Spuitheater in Den Haag. Hij gebruikt zijn vaardigheden als schilder en vormgever in combinatie met licht om duidelijke sferen te schetsen in dienst van de scènes.